יום רביעי, 13 במרץ 2013

פסח, אביב וכל מה שמסביב

בכל משפחה וגם בשלכם תמצאו את ההיא שיודעת לבשל הכי טעים, את ההוא שעושה את הקניות במקום שלכולם יתאים, ההיא שטובה בלהתחמק ממטלות מכיוון שתמיד יש לה "סידורים" ואת ההיא שאחראית על ועדת קישוט, שכל הועדה הזו היא בעצם היא עצמה שזו בעצם אני.

ועדת הקישוט אצלנו בבית כללה גם מטלות שלא קשורות לקישוט כמו לעטוף לכל האחים הגדולים והקטנים ממני את ספרי הלימוד כי אני הכי יסודית, ולהדביק להם מדבקות על המחברות כי אני מדביקה הכי ישר יחסית.
ועדת הקישוט כללה גם לעשות לאחותי הגדולה שוליים בכל דפי הפוליו בכל המקצועות כי לי יוצא הכי ישר והיא הרי עקומה (עבדה עלי, היום היא אדריכלית-מעצבת פנים מאוד עסוקה כזו שמשרטטת המון קוים ישרים בעצמה).

טוב, שקעתי בילדות שלי לרגע... הכל היה, הכל עבר, הכל השתנה אבל דבר אחד נשאר - אני נשארתי בועדת הקישוט של המשפחה (שלהזכירכם כל הועדה הזו היא בעצם אני ועצמי).
לא מבקשים ממני יותר מדי, בטח שלא לבשל... רק תכיני עוגה מעוצבת להיא ותרשמי ברכה מיוחדת להוא, תחשבי על רעיון למתנה לדודה ואיך לא - גם לדוד... הכל נראה להם פשוט וקל בסירוב ממני אף אחד עוד לא נתקל.

והנה אוטוטו פסח, הצוות של מותק התאחד עם הצוות של נתנאלה ואיתו מגיעה גם חבילת הפתעה, בעצם שתיים. אחת מכל אחת. חבילה שכללה שלל מוצרים צבעוניים, שלל כלים וחותכנים שיוכלו להתאים לי לשולחן החג, חלק בלתי נפרד מארוחת החג.

אז ועדת הקישוט של המשפחה (שזו אני) נרתמה למשימה והכינה שולחן חג לפסח, לאביב עם כל מה שמסביב.
יכולתי להוציא את הצלחות המיוחדות ולהניח זר פרחים שקיבלתי במרכז השולחן, לשים מפיות שיש בבית ואת ברכות החג על השולחן כמובן, אבל זה לא אני, משעמם מדי לטעמי.
די סטנדרטי, לא מזלזלת... רק אל תשכחו שגם העין אוכלת.

בחרתי ללא מאמץ רב לערוך שולחן חג צבעוני ומרהיב, שמח ופרחוני, כזה שמזמין אותך להתקרב אל השולחן גם אם האוכל עוד לא מוכן ולו רק כדי להציץ ולו רק כדי לראות היכן אתה יושב ואיך נראות ההגדות...

וזה מה שעשיתי. הם לא היו צריכים אפילו לבקש, אני תמיד מחפשת הזדמנויות ליצירה, ושולחן צבעוני ושמח לחג אף מתבקש.
מוזמנים לטעום מהמראה, מוזמנים לטעום מהצבעוניות, מוזמנים לעשות בעצמכם, לשדרג את שולחן החג זה די פשוט.


שמחה רבה , שמחה רבה, אביב הגיע פסח בא


ועימו הגיע גם עיצוב שולחן חג צבעוני, אביבי ופרחוני

מקושט במלא תשומת הלב

עם דפי האלבומים של נתנאלה... האם חשבתם כמה יתאימו לפלייסמנט לשולחן האירוח?

הפלייסמנט בשולחן... האם חשבתם כמה נעים אם תרשמו עליו כמה מילים חמות לאורח?

ברגע שירים את הצלחת למזוג מכל טוב, יתמוגג ליבו כשיקרא הכתוב

והאורח... חשבתם כמה ישמח לקרא בהגדה אישית רק לו
עטופה בדפי אלבומים זהים ומעוטרת במדבקות בד בצבעים שונים

ולצד ההגדה אדאג לאורח גם לכוסית של יין עם שם ודוגמה

וכשהאורח יקבל הגדה משלו ישמח לבבו

אדאג לו לכוסית שמיועדת רק לו
בעזרת תגית מדף אכיל שנחתכה מפאנצ' של ווילטון שמאוד יעיל
ובתוספת שם מטוש אכיל את ליבו ארצה לכבוש
כי יין ישמח לבב אנוש

וכולנו נשב מסובים לשולחן החג
כל אחד ימצא את מקומו לפי הכוסית והתג

וקומץ אגוזים מקושטים יעיף עלינו מבט

כל אגוז המקושט בבצק סוכר במנג'ט צבעוני אדום יעמוד דום

ומה עם לחמניות?
חשבתם למה לא לאפות לחמניות של פסח בתוך מנג'טים לאפיה
ואת המנג'טים לאפיה למה לא צפות בניירות לאלבומים, הרי זו לא בעיה
להוסיף לבבות אדומים מבצק סוכר שהוכנו מסט תבניות לקייק פופס
להשחילם על קשית מנייר צבעונית במקום שיפוד משעמם ודקיק
לנעוץ בתוך הלחמניה עמוק מספיק
ולהגיש לאורח באהבה לצד המנה העסיסית

טוב, תמונה עם המנה העסיסית תחכה לערב פסח
אני כבר אמרתי שאני לא אחראית לבישול!!!
יש את ההיא שיודעת לבשל הכי טעים
ויש את ההוא שיעשה לה לשם כך את הקניות במקום הכי מתאים
אני אחראית רק על ועדת קישוט, על כככככל הועדה (שהיא בעצם אני ועצמי)
משימה די קלה :)
ובנוסף, גם לכל ההסברים והשלבים הבאים:

הכנת הגדה אישית לפסח


הכנת תגים מדף אכיל עם שם אישי

הכנת מנג'טים מצופים בנייר אלבומי
מספיק רצועה אחת של נייר צבעוני לעטוף מנג'ט משעמם ואפרורי

הכנת לב מבצק סוכר תלת מימד מסט תבניות הקייק פופס

ולקינוח - קישוט אגוזים מבצק סוכר
איך שבא לכם, איזו דמות שתצא לכם
במינימום צבעים ניתן ליצור מבחר מדהים של אגוזים
עוד דוגמאות ליצירה לפסח עם אגוזים תוכלו למצוא אצלי בפוסט של ינשופסח

ובסוף, שלב התודה. חשוב לי להודות לאבי שהקפצתי אותו מהעבודה
שיגיע עם כיפה וחולצה לבנה
ולו רק כדי לקרא בהגדה ולו רק כדי ללגום מהיין
ובינתיים אליו כיוונתי מצלמה
אז אני יודעת אבא שחזרת קצת שתוי לעבודה
כי ביקשתי שתלגום עוד קצת ועוד קצת
שתצא עוד תמונה ועוד תמונה.

"אז נרים כוס יין
לחיי חיים בריאים יותר..."

עוד לא הגיע ערב פסח אבל אני כבר יודעת איך יראה שולחן החג
מוזמנים לא רק לטעום מהמראה ולטעום מהצבעוניות, מוזמנים לבקר גם בפוסטים של חברותי לצוות בנושא חג הפסח, חג האביב ובינתיים שיהיה לכם חג שמח, מתוק, מקורי ומעוצב בכל מצב!
פז, שרית, מוני, גלית, רביד, עינת, יעל, ענת, קרןרותי והדר, מותק בוטיק סוכר ונתנאלה.
ואם תרצו להישאר מעודכנים ביצירות, ברעיונות, בסגנונות שונים, לדף "מותק של מוזה ויצירה" הנכם מוזמנים... לייק קטן, הישארו קרובים.


 ביס אוף קייק - ערכות יצירה מבצק סוכר ונייר והפעלות ימי הולדת בבצק סוכר


28 תגובות:

  1. מהמם, פשוט מקסים.
    כמה יופי ואיזה רעיונות קלים לביצוע.
    כל הכבוד, חג שמח.
    רוית

    השבמחק
  2. כל כך נהניתי!
    ולא רק מהתמונות וההסברים - הכתיבה שלך גרמה לי לשבת לרגע קל עם משפחתך סביב שולחן החג המקושט ולצחוק עם כולכם!

    השבמחק
  3. ראשית, כיף גדול לשמוע שקוראים ולא רק מביטים בתמונות
    שנית, אם הצלחתי לצרף אותך בהרגשה סביב השולחן - שימחת אותי. תודה

    השבמחק
  4. אני יושבת ומסתכלת על האגוזים המקושטים שלך ומחייכת! הם כל כך חמודים, נראה לי שהמישפוחה שלי תתמוגג מתוספת כזו לשולחן הסדר! הפלייסמאט עם הנייר היפיפה והכיתוב זה רעיון מעולה וגם אותו אני מאמצת! שמחתי שחברנו ליצור יחד, היה כייף גדול!

    השבמחק
  5. וזוהי רק ההתחלה לה לה של חברות ושל פרוייקטים משותפים ומהנים. תודה רבה!

    השבמחק
  6. פשוט אוהבת את כל הרעיונות שלך!
    מאמצת את האגוזים לפעילות עם הילדים שלי בחופש.
    דנה

    השבמחק
  7. רעיון הפלייסמנט האישי - מקסים כ"כ והאגוזים שלך - -מדליקים ומיוחדים.
    היה כיף לקרוא ולהתחיל להרגיש את אווירת החג.

    השבמחק
  8. ושוב אאלץ להעתיק את הרעיונות שלך. באמת, זה לא שאני רוצה להעתיק, אבל את עושה הכל כל כך מקורי ומבריק שפשוט חבל לא להעתיק :-)

    נ.ב.,
    ואני שמחה לראות ששינית את שם וממש אהבתי את היב שהוספת לס'.
    אכן מיס ביס ואכן מתוק, מקורי ומעוצב :-)

    השבמחק
  9. WOW WOW WOW
    את הבלוג שלך לא הכרתי.
    פוסט מקסים ומרהיב ביופיו, עליז ומשעשע, מלא חגיגיות.
    איזה כיף על שיתוף הפעולה בין הצוות שלנתנאלה לצוות של מותק, איפשר לי לגלות אותך, מיד הולכת לצלול לבלוג שלך.
    חג שמח

    השבמחק
  10. איזה רעיונות נהדרים! והכול בחרוזים! שמחתי להכיר!

    השבמחק
  11. איזה מקסים!!! הכללל!!!
    איריס, את פשוט מדהימה!!

    השבמחק
  12. אין מילים!!!!
    את מתעלה על עצמך כל פעם!!!
    חג שמח ונפלא לך <3

    השבמחק
  13. משגע!!!!
    הכי הכי אהבתי את ההגדה! מהמממת!!!

    השבמחק
  14. איריס אין כמוך!!! איזה רעיונות משגעים!!! והביצוע..שוב אין מילים.
    מדהים!

    השבמחק
  15. מקסים! האגוזים לוקחים ובגדול!!!

    השבמחק
  16. אני לא זוכרת שעשית לי שוליים, אבל זה נכון עד היום אני עקומה, שאפילו לגזור במיספריים זה מאמץ גדול!
    אבל הרעיונות פשוט מקסימים, ואני כרגיל יגנוב לך..וכמובן שתצרכי לעשות לי כבר כמה דברים..זה החיסרון..אני כבר שולחת לך את המשימה..ויש לך זמן עד לשבוע הבא :)

    השבמחק
    תשובות
    1. נראה לי שאני צריכה לחסום אותך, אין דרך אחרת. מצטערת :)

      מחק
  17. הרעיון של האגוזים הורס מצחוק!!!

    השבמחק
  18. את מדהימה! כמה רעיונות וביצוע מושלם
    נעמי

    השבמחק
  19. הנדל יצירות בעוגות15 במרץ 2013 בשעה 19:05

    היית ועודך גדולה.....

    השבמחק
  20. איזה יופי! אני רוצה להיות בסדר פסח אצלך :)

    השבמחק
  21. ואוו אחד גדול! כמה מהדרת את!

    השבמחק
  22. ואוו אחד גדול! כמה מהדרת את!

    השבמחק
  23. איריס, איזו השקעה. הכל כל מקסים, האגוזים מטריפים וסחטיין מיוחד לאבא שלך !!!

    השבמחק
  24. איזה שולחן מדהים.
    והאגוזים כבשו את ליבי.
    כל הכבוד לאבא שלך על שיתוף הפעולה.

    השבמחק
  25. הכל כ"כ יפה ויצירתי ומיוחד! את נהדרת!

    השבמחק
  26. פשוט מצויינת! והאגוזים - שוס!

    השבמחק

.