יום חמישי, 28 במאי 2015

קייטנות בצק סוכר עם קישקשתא

קוראים לו קישקשתא
קישקשתא הוא שמו
כמעט ושכח לומר - שלום!

שנים של הפעלות בצק סוכר בימי הולדת וניסיון עם ילדים, שנים של הפעלות בצק סוכר בקייטנות במתנ"סים עם אלפי ילדים, שנים של המצאות חדשות ורעיונות ליצירה עם הילדים שכל רעיון לפעילות לילדים בבצק סוכר תמיד מלווה עם המון מחשבה כדי שיהיה להם קל ליצור ועם זאת שהתוצאה תהיה מרהיבה! עדיין אני רוצה ליצור להם פעילות חדשה בכל פעם בבצק סוכר לקייטנות (למרות שהילדים מתחלפים)
לעיתים נדמה לי שאני עושה את זה בשבילי יותר מאשר בשבילם ויוצרת רעיון לפיסול חדש וקל להפעלה בקייטנות בצק סוכר.

בקיץ האחרון היה מבצע צוק איתן, המון ילדים הגיעו לקייטנות כשהאבות שלהם מגוייסים למילואים, המתח, הפחד והלחץ חילחל בכולנו ועם זאת הקייטנות בחיפה עבדו כסידרם ואני הייתי צריכה להגיע עם פעילות בצק סוכר לקייטנה לתת להם לטעום את הטעם המתוק לאותם ימים מרים.

חשבתי לא מעט מה תהיה ההפעלה עם בני ה 4-5 בקיטנה השנה ונזכרתי בקישקשתא הצבר, הישראלי שהפרי שלו משולה לישראלי מחוספס מבחוץ ומתוק מבפנים והחלטתי שנפסל את קישקשתא מבצק סוכר.




וכך הילדים פיסלו את קישקשתא בקייטנות בצק סוכר בגנים בתוך עציצים קטנים

כל פעילות בצק סוכר בגנים בקיטנות פתחתי עם הסבר שקישקשתא זו בעצם תכנית טלויזיה שגדלתי עליה כשהייתי בגילם והוא צבר והצבר הוא הישראלי וכולנו ישראלים מחוספסים מבחוץ ומתוקים מבפנים ורוצים שיהיה שלום... ו... ו... ואחרי שהבנתי שהילדים מסמנים לי "הבנו, אפשר להתחיל לפסל" התחלנו...




אחרי שראיתי קבוצות שלמות של ילדי הגן נהנים מפיסול קישקשתא מבצק סוכר, הכנתי לכם הדרכה קצרה שגם אתם תוכלו לפסל עם הילדים... תראו כמה פשוט וקל!


הדרכה בבצק סוכר לפיסול קישקשתא

חלפו החודשים ויום העצמאות הגיע ועדי שרביט המוכשרת בעוגות התייעצה איתי על פעילות בבצק סוכר לילדי הגן
נזכרתי בקישקשתא וחשבתי לעצמי כמה יפה הוא יכול להיות בכחול לבן. עדי שרביט פיסלה עם ילדי הגן קישקשתא הצבר הישראלי ליום העצמאות - תראו לבד, שלמות!


בקרוב החופשה שלנו (לא רק שלהם)
סוף כל סוף יהיה חופש בלי מבחנים (שלהם) שיעורים (שלהם),
בלי סנדביצ'ים בבוקר (שלי)
ועם המון המון חופש ליצירה

אז הכינו את עצמכם לחופש
ו... כמעט ושכחתי
שלום

שלכם
מיס ביס

 ביס אוף קייק - ערכת יצירה מבצק סוכר ונייר והפעלות ימי הולדת בבצק סוכר


תגובה 1:

  1. בשעה טובה ומוצלחת :-)
    צבעוני פשוט ומהמם כמו שאת תמיד עושה !! :-)

    השבמחק

.